Påskafton, jag gräver en grav...

Fast det ska bli djupsängen jag tror jag nämnt tidigare.

 

Jäkla Stefan, tänkte jag när jag grävde. Jobbigt. Det är hans bok (underbara Stefans lilla gröna) som fick mig att ge mig på detta. Även om det in hans bok var mindre grävande, eftersom han skrev om varianten där man byggde direkt på marken istället. Men för att den inte ska bli så hög, och för att jag inte har så mycket brädor utan tänkte använda mig att de jag har, får det bli hälften under mark. Målet är att den ska vara ca 45 cm djup, ca. Har nu lyckats gräva ca 25 cm djup, så då bör brädorna räcka.

 

Nu anser jag mig färdig. Odlingsbädden fick sig lite påfyllning från graven jag grävt, så nu blir det inte riktigt lika trångt för rötterna i år. Tyvärr följde några barnkammare från myrfamiljerna med, men jag hoppas de ger sig iväg fort. Yoshi är nöjd. Han har grävt rätt så bra han också. Så det blir dusch för honom innan kvällens påskmiddag.

 

 

I morgon kanske det blir dags för att använda den nya skruvdragaren. Då ska det fixas med brädorna jag ärvt från det gamla altandäcket. Det är visserligen impregnerat virke, men efter sisådär 12 år borde det vara rätt lugnt att använda dem. Hoppas svullnaden gått ner i handen då. Skulle ju tvunget prova att använda baksidan av yxan som slägga när jag skulle ha ner en stolpe. Behöver kanske inte säga att jag vid ett tillfälle missade stolpen...

Nu ska jag göra masipankycklingar. GLAD PÅSK!

 



Kommentarer
Lena

Hej.

Så duktig du är. Gräva är sjukt jobbigt tycker jag. Cyklar förbi imorgon och ser hur det är IRL.

2012-04-07 @ 20:55:28
Lena Winge

Du är så välkommen!

2012-04-08 @ 01:18:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mestsomatt

Livet är mest som att dela med sig. Av stort och smått. Jag tänker börja i det lilla. Med ett litet frö.

RSS 2.0