Första fröet

Då var det dags att så årets första frö. Borde säkert börjat tidigare och liksom i fjol kommer jag säkert på allt som jag skulle gjort för månader sedan... Brukar bli så. Förhoppningsvis kan denna dagbok hjälpa mig inför nästa år.

Hur som helst. Igår sådde jag: squash, purjolök, broccoli, tomat, rosenskära, basilika. Får nog fundera ut en odlingsplan framöver, så kanske jag minns vad jag vill ha. Spenat är just nu det enda jag tänker på, så det lär jag ju minnas. Förra årets smörstekta spenat...mmm. Jag tror det var det godaste jag åt den sommaren.


I trädgården pågår lite projekt. Hoppas jag hinner bygga djupsängen snart. Måste fixa virke. Kan nog bygga framsidan och sidorna med det begagnade trägolvet jag fick av en granne förra året, men baksidan och stolpar till förankring måste fixas. Och sand och hästskit. Det lär gå åt en hel del. Den gamla sängen, låga odlingsbädden, får stå kvar. Måste fyllas på med sand bara. Och skit. Har läst en massa om odling i sand och nu ska jag prova. Har en hel äng där jag kan slå gräs för täckodling över sanden, samt grannens gräs, så det kanske kan funka. Blir kul att prova.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mestsomatt

Livet är mest som att dela med sig. Av stort och smått. Jag tänker börja i det lilla. Med ett litet frö.

RSS 2.0